hi, welcome to my blog

Sabtu, 7 Januari 2012

BERMAIN DENGAN KALAJENGKING

my true life..

korang jgn x caye pulak ini adalah ibu saudara aq sendiri...

korang kenal tak ratu kala jengking?? iaitu NUR MALENA HASSAN...dia telah menyelesaikan prestasi untuk merebut gelaran "Scorpion Queen" dari Kanchana Ketkaew dari Thailand, yang tinggal bersama kalajengking selama 32 hari pada 2002. Malena orang pertama dari Malaysia menetapkan rekod dunia tahun 2001 dengan 2,700 ekor kalajengking selama 30 hari...Malena dikatakan disengat 17 kali selama berada didalam ruang kaca.."Saya senang untuk memecahkan rekod yang dimiliki Thai.Saya ingin membuktikan wanita2 itu dpt menetapkan arsip"katanya setelah keluar dari ruang kaca seukuran 12x10 kaki di pusat beli-belah Kuantan Parade di Pahang. Ada seketikanya, Malena ingin menyerah diri tetapi dia tetap teruskan dengan sokongan keluarga terdekat dan saudara-mara yang tinggal di Pahang.Semasa ingin memecah rekod dalam ruang kaca bersama dengan kalajengking Malena hanya dibenarkan ruangan itu hanya 15minit setiap hari untuk ke tandas dan memperoleh dorongan yang kuat dari ibunya dan pelatihnya Ali Khan.
Kadang kala Malena mengguna waktu 15 minit untuk tidur kerana dia hampir tidak tidur selama 4 jam sehari sejak kalajengking menjadi aktif pada malam hari.
antara gambar-gambarnya bersama dengan kala jengking.


ini waktu dia berada di balang kaca di Kuantan Parade pada tahun 2007 x silap aq,...




waktu pada sama korang percaya ni aq lg x percaya sebab first time jumpa dekat Kuantan Parade ayah aq x kenalkan dia dekat aq bila balik kelantan jer bru aq dpt tahu selama ni ade saudara-mara aq ade pecah rekod thailand. sekarang ni dia dah kahwin aq masih x dapat berhubung dengannya...dan aq mempunyai gambarnya semasa dia mendapat perhargaan dan sewaktu berada di Kuantan Parade..


JANGAN INGAT SEMUA ORANG SEMPURNA...KERANA TIADA YANG SEMPURNA BUAT KITA..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan